Panhard Dyna Z, spännade bil som var byggd helt i aluminium redan för 65 år sedan.
Borgward Isabella, ovanlig Combi till vänster
BMW:s berömda barockängel.
Opel var ett betydande inslag i femtiotalstrafiken, man låg stadigt på 2-3:e plats i statistiken med Volvo och Saab.
Den har kallats bilvärldens största flopp, men var den så illa egentligen? Edsel har idag många entusiaster och flera stycken dök upp på Skokloster
Jaguar och Citroën, samtida och så olika.
Elegant Bentley mk VI, 1951
På innergården ordnades en femtiotalsfålla, hur såg ett litet torg ut på den tiden?
Just Ford 56:or kom det väldigt många av, som hardtop coupé kallades den Fairlane Victoria hardtop
Fyrdörrars hardtop kallades för Fairlane Victoria Town Sedan
Och den vanliga fyrdörrrs sedanen med stolpe var en Fairlane Town Sedan
enklare modellen hette Customline Victoria Hardtop
Cabrioleten kallades Sunliner
Finaste Forden 1956 var ju Crown Victoria med sin kromade båge över taket.
Chevrolet 1956 är likaledes en populär bil. 1956 ledde man över Ford med drygt 1,5 miljoner tillverkade bilar, Ford låg sådär 160 000 bilar efter. Ganska jämnt race alltså.
Den lyxiga tvådörrarskombin Nomad fanns bara 1955-57, här är den sista årsmodellen.
Inte bara stort och kromglänsade på femtiotalket, det var ju även mikrobilarnas storhetstid. Som Goggomobil och Messerschmitt.
Porsche 356, en som i kretsarna kallas för 'pre-A' 356A kom 1955 och de tidigare blir ju då i efterhand pre-A
De Soto Diplomat, en typisk svenskjänk. Exportmodellen som egentligen är en Plymouth med De Sototrim.
Har ni Eddie Meduzas skiva Gasen i botten? I så fall är det just den här Dodge Kingsway 59:an som är med på det omslaget
Paret Millving gör sig redo för concoursen med sin fina MGA
Tidig Volkswagen typ 1'split' från 1950 i orenoverat skick väckte mycket uppmärksamhet