Zebu hette den här skapelsen som var ett steg mot efterträdaren till Standard Vanguard. Det kom att bli Triumph 2000 som presenterades 1963
Ett förslag för La Salle 1937.
Och vad som skulle blivit La Salle årgång 1941 - fast märket fick stryka på foten redan 1940.
Man tager vad man haver. Experiment från Renault 1942. Utvecklingen gick på sparlåga under kriget så kanske därför har man använt lite delar från en Studebaker till fronten.
En fyrdörrars variant av Volkswagen typ 3 gjordes på prov 1959.
Fyrdörrars Hundkoja? Det var modellen vi inte fick se 1962.
En elegant faclift för Volga M21 från 1961. För att få snits på det tog man hjälp av Ghia.
prototypen för ASA 1000GT. En lillferrari som inte hette Ferrari. I lutändan kom ett hundratal ASA att byggas.
AMC kucklade ihop det med Renault på sextiotalet. Det mynnade bland annat ut i model H - en Jeep som var menad att baseras på Renaultdelar.
Till sist den bisarra Bedford Giraffe. Året är 1941 och tanken var att använda den att korsa floder eller för landstigning i grundare vatten. Den visade sig inte vara bra på var sig det ena eller det andra så projektet lades ner rätt omgående.