Bianchina som liten skåpbil - fougoncino - fanns att köpa. Men troligen byggdes det väldigt få av denna lilla nätta sak
Det är inte lätt att se vad som är fram och bak på franska Minicomtesse
Studebaker Wagonaire får vara med för sin udda luckas skull. Här kunde man även öppna en hel del av taket med.
Så även Chrysler Valiant wagon från 1968. Kombivarianten på denna generationen fanns enbart i Australien.
Briggs & Stratton stod för denna märkliga bil där bakluckan är det minst knepiga. Sex hjul och hybriddrift var några av ingredienserna
Ut ur bagaget kommer en liten amphibielbil! Mercury Sportshauler från 1970 var dock bara en show car
Daewoo Prince från Sydkorea. Baklamporna skvallrar om att det i grunden är en Opel Rekord
Med 499 stycken byggda kvalar Jensen CV8 in bland sällsyntheterna.
Ännu mer sällsynt - Monteverdi 355L High Speed från Schweiz.
Än mer så. Den franska sportsedanen Monica lär bara gjorts i drygt 20 exemplar.
Jaguar gjorde ingen kombi men Lynx fick till en snygg en på XJ-S. Totalt levererade man 67 stycken
Renault 5 Le Car van var också beställningsvara. Heuliez gjorde en trendig minivan med alla tillbehör till Renaultfemman.
Oltcit var en slags Citroën från Rumänen.
Sabra Sussita från Israel.
Och under bakluckan på en Volkswagen sitter såklart motorn. Retrokübelwagen som kallades typ 181 eller Thing i USA hette Safari i Mexiko.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.