Seat Ibiza cabriolet hade varit något för soliga Spanien. Men troligen tyckte moderbolaget Volkswagen att den låg för nära Golf i hackordningen.
En Volvo öppen Volvo 850 gjordes på prov hos Yngve Nillsons karosserifabrik.
Man försökte på lite mer allvar med Volvo 480. Ett par stycken varianter gjordes men ingen av dom gick i produktion.
Redan 1976 visade Karmann hur en Golf cabriolet skulle se ut. När den väl kom hösten 1979 fick den en rejäl båge över kupén.
Karmann skapade också en E-type för 90-talet. Projekt XJ42 ledde senare till XK8 som presenterades 1996. Den här öppna varianten gjordes 1988.
Opel Calibra cabrio 1992 blev inget av heller.
Tuff Mitsubishi Cordia Turbo Speedster från 1985. One-off i reklamsyfte från Lorenz&Rankl
En halvöppen Camaro från 1972. Landau var dock mer en showbil än allvarligt menad prototyp-
Mercedes-Benz undersökte möjligheten för en öppen variant på 190E. Men valde istället E-klassen som lämpligare för detta.
Vad som kanske skulle bli en modern Corniche. Vi är i Crewes hemligaste rum 1986 och någon sådan här Rolls-Royce kom aldrig förbi det här modellstadiet. Däremot lyftes designen över till Bentley och kom som Continental R 1992 - fast med tak.