Det är 1964 och det filas redan på en framtida ersättare för MGB. EX234 ritades av Pininfarina och såg mycket elegant ut.
Sportbil från öst. Wartburg 313-2 från 1960 kunde blivit nånting bra men stannade på prototypstadiet.
Redan 1964 hade man formen ganska klar för Corvette C3 som kom 1968. Men svansmotor som på den här varianten XP-819 blev det inget med.
En Fyrsitsig Corvette? Tanken fanns 1961 men fick inget gehör.
Pontiac Fiero blev en kortlivad fluga men för att bredda sig laborerade man med ett par 2+2 sitsiga varianter. Men Fiero lades ned redan 1988 efter bara fyra år.
Ford hade en del på gång med projekt Maya. En mittmotorbil som skulle kunna konkurrera med Ferrari 308 - tänk om det hade blivit av.
Pawna var något så ovanligt som en sportig coupé från Indonesien. Året var 1991 men några fler Pawna verkar inte blivit av.
Futuristisk och kilformad - Reliant FW7 ritad av Tom Karen var långt före sin tid. För den här modellen byggdes redan 1969.
Erich Bitter var tidigare känd för exklusiva bilar på Opelmekanik. Tasco var en studie några divisioner över det. Den visades upp 1991 och stannade vid att vara just en stilstudie.
Xavier Jehle i Liechtenstein brukade trimma De Tomasos och ta fram kit cars. I början av nittiotalet hade man en vision om att sätta Liectenstein på superbilskartan. Artemis var en stor vagn som enligt visionen skulle ha 1000 hästkrafter och toppa 400km/h. Det verkar dock som bara några tomma skal byggdes.