tipo 850GT från Pininfarina kallades för La Ferrarina - för den hade beställts av Enzo Ferrari. Tanken var att skapa en slags budgetferrari. Motorn var en liten 850cc fyra av Ferrari egen konstruktion. Av 850GT blev inget men den ledde till en annan modell - ASA 1000GT.
1990 kom en stilstudie för en modern Iso Grifo för nittiotalet - men längre än så här kom man inte. Marcello Gandini stod för designen och den var tänkt att få motor från Corvette ZR-1 modifierad hos Callaway.
Trots att projektet med ISo Grifo 1990 blev till intet så försökte man igen 1996 - med samma resultat.
Ford Maya skulle bli en kompetent sportbil med mittmotor och några prototyper gjordes i mitten av nittiotalet.
Ford Pegasus var en uppiffad Mustang som visades upp på mässor under 1965
Det är våren 1980 och så här långt har man kommit med nya Camaron inför 1982. Tydligen ogillades grillen och när tredje generationens Camaro presenterades hösten 1981 såg den lite tamare ut.
Vauxhall är inget man förknippar med sportbilar men en del försök har dom gjort. Som denna snygga GT från 1966 som inte kom längre än modellstadiet.
Det är 1969 och vi tittar in hos Reliant. Här tar en kilformad futuristisk sportbil form. FW7 kallades den och ritades av Tom Karen.
En variant av Volvo 480ES som var tänkt för USA-marknaden. Men någon USA-lansering blev aldrig av för den udda Volvon.
Alfa Romeo Proteo - stilstudie från 1991. En del av designen lyftes över till GTV /Spider som kom ut två år senare.