Den har länge levt i skuggan av sitt framgångsrika syskon A110 men nu är det dags för Alpines större och lyxigare sportvagn att kliva ut i ljuset. En fransk Porsche 911!?
Sittställningen är sportig på det där sättet som tonåringar föreställer sig – bakåtlutad. Det är varmt, det är trångt och alldeles underbart att sitta bakom ratten i en Renault Alpine A310 V6.
Men vänta nu, det är ju en PRV-sexa? En motor vars slöhet bara överträffas av sengångare och med en bränsletörst som bara kan slås av att elda upp ett oljefält på plats? Det vet varenda Volvo-fantast! Men det är dags att revidera gamla förutfattade meningar, i A310 kommer V6:an verkligen till sin rätt!
Alla människor kanske inte passar i röda shorts eller en blommig skjorta och PRV-sexan kanske inte passade i alla bilar. Men för A310 var den rätt motor i rätt bil.
Läs mer om Renault Alpine A310 i Klassiker7/2017!
Men vänta nu, det är ju en PRV-sexa? En motor vars slöhet bara överträffas av sengångare och med en bränsletörst som bara kan slås av att elda upp ett oljefält på plats? Det vet varenda Volvo-fantast! Men det är dags att revidera gamla förutfattade meningar, i A310 kommer V6:an verkligen till sin rätt!
Alla människor kanske inte passar i röda shorts eller en blommig skjorta och PRV-sexan kanske inte passade i alla bilar. Men för A310 var den rätt motor i rätt bil.
Läs mer om Renault Alpine A310 i Klassiker7/2017!
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.