Så kallade vi lastbilen som min åkare "Kol-Kalle" hade i sin flotta. Det var på grund av den stora hytten som öknamnet hade tillkommit.
Jag körde normalt en Volvo Viking men den hade råkat ut för motorhaveri och jag fick då köra bilen som ingen ville köra, en Volvo Starke med dubbelhytt. Den var väldigt populär i kommunala körningar för gatukontoret, det rymdes många gubbar i bilen och dessutom fick det plats med en back öl inne i bilens varma hytt. Varför jag tog bilden på det snötyngda bilen minns jag inte men det kanske var bra för ingen annan hade väl kommit på den knäppa idén attt föreviga en bil som man helst ville slippa att köra.
En kompis till mig, Ingvar Widman,även han liksom jag speedway- och Isracingfanatiker, var tillfälligt arbetslös och jag tipsade honom om att det fanns ett ledigt jobb som chaffis, just ombord på "Två rum och kök" Redan första arbetsdagen klämde Ingvar sin ena hand vid manövrering av den antika wajerkranen,sedan blev det sjukskrivning. Men det bästa var nog att han inte behövde köra bilen mer. Bilden är tagen i Midsommarkransen 1969.
En kompis till mig, Ingvar Widman,även han liksom jag speedway- och Isracingfanatiker, var tillfälligt arbetslös och jag tipsade honom om att det fanns ett ledigt jobb som chaffis, just ombord på "Två rum och kök" Redan första arbetsdagen klämde Ingvar sin ena hand vid manövrering av den antika wajerkranen,sedan blev det sjukskrivning. Men det bästa var nog att han inte behövde köra bilen mer. Bilden är tagen i Midsommarkransen 1969.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.