Hantverkarens bäste vän, ansåg Philipsons, hantverkarna höll dock inte riktigt med om den saken. Fixarn blev kortlivad på svenska marknaden.
Talbot VF1100 som egentligen var en Simca 1100 Fourgonette, men som levde kvar under namnet Talbot, efter att man fasat ut simca-namnet ur den saliga röra som var Chryslers europaavdelning på denna tid. Den lilla fourgonetten såldes även i Sverige under ett tag, och kallades för "Fixaren".
Simca 1100 byggdes fram till 1985 men den lille Fixaren fick hänga med till 1988, från 1979 såldes de främst med Talbots emblem, men i England även som Dodge. De senare modellerna hade också en större 1500cc motor, och i Sverige kunde man beställa sin Fixare genom Philipsons. Denna reklam är från 1982, och antalet överlevande fixarbilar får anses vara blygsamt.
Simca 1100 byggdes fram till 1985 men den lille Fixaren fick hänga med till 1988, från 1979 såldes de främst med Talbots emblem, men i England även som Dodge. De senare modellerna hade också en större 1500cc motor, och i Sverige kunde man beställa sin Fixare genom Philipsons. Denna reklam är från 1982, och antalet överlevande fixarbilar får anses vara blygsamt.
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.