Ett reklamfoto som åtminstonde försöker andas lite kontinental karaktär.
Det är en sovjetisk Moskvitch 408 på fotosession i centrala Stockholm men reklambudgeten känns lite skral.
Gröna interimskyltar skvallrar om att den tillhör en bilhandlare, då mest troligt Matreco på Karlavägen.
Matreco var något så underligt som ett sovjetiskt statsägt företag i Sverige, de hade i princip hand om all ryssbilsförsäljning här - fast det ryktas ju om att deras huvudverksamhet var allt annat än bilförsäljning...
Modell 408 efterträdde femtiotalskonstruktionen 402. Den kom 1964 och efterträddes 1976 av 2140 - en modell som fick hänga med ända till 1988.
Moskvitch var ingen storsäljare här, men ändå inte så ovanlig syn på våra vägar. Åren 1964-1969 registrerades 2155 Moskvitcher i Sverige.
Det är en sovjetisk Moskvitch 408 på fotosession i centrala Stockholm men reklambudgeten känns lite skral.
Gröna interimskyltar skvallrar om att den tillhör en bilhandlare, då mest troligt Matreco på Karlavägen.
Matreco var något så underligt som ett sovjetiskt statsägt företag i Sverige, de hade i princip hand om all ryssbilsförsäljning här - fast det ryktas ju om att deras huvudverksamhet var allt annat än bilförsäljning...
Modell 408 efterträdde femtiotalskonstruktionen 402. Den kom 1964 och efterträddes 1976 av 2140 - en modell som fick hänga med ända till 1988.
Moskvitch var ingen storsäljare här, men ändå inte så ovanlig syn på våra vägar. Åren 1964-1969 registrerades 2155 Moskvitcher i Sverige.
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.