En rad Studebakers på lite exotiskt ställe, nämligen i Shanghai 1923.
De här bilarna har även exotiska karosser gjorda av firman med det lite underliga namnet Shanghai Horse Bazaar company. Som namnet antyder så hade huvudverksamheten varit hästar och hästvagnar, det hade dom gjort sedan 1851.
I början på 1920-talet kom man även att sälja bilar. Coy Goodrich från Studebaker kom att driva Shanhai Horse Bazaar vid den här perioden och Studebakerbilar kom att stå för en inte helt obetydlig del av det tidiga kineiska bilbeståndet. 1922 registrerades 7481 motorfordon i Kina, och drygt tio procent av dessa var Studebakers, från Shanghai horse bazaar. Bilarna ovan var av modellen Light Six och har försetts med egna roadsterkarosser från horse bazaar. Sex stycken av dessa roadsters, och minst en coupé skall ha gjorts. Coupén finns bevarad idag och har en mycket elegant hardtop konfiuguration.
I början på 1920-talet kom man även att sälja bilar. Coy Goodrich från Studebaker kom att driva Shanhai Horse Bazaar vid den här perioden och Studebakerbilar kom att stå för en inte helt obetydlig del av det tidiga kineiska bilbeståndet. 1922 registrerades 7481 motorfordon i Kina, och drygt tio procent av dessa var Studebakers, från Shanghai horse bazaar. Bilarna ovan var av modellen Light Six och har försetts med egna roadsterkarosser från horse bazaar. Sex stycken av dessa roadsters, och minst en coupé skall ha gjorts. Coupén finns bevarad idag och har en mycket elegant hardtop konfiuguration.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.