Klassisk engelsk sportvagn möter italiensk designer.
Med en ny kaross signerad Giovanni Michelotti fick Triumphs TR-serie nytt liv 1961. Och med en individuellt fjädrad bakaxel – IRS, blev den riktigt modern 1965. Johan Ankarcrona hade knappt skrivit på leveranshandlingarna innan han var på väg söderut med sin nya Triumph TR4A. Inspirationen till köpet kom från tennistränaren på internatskolan i Sigtuna där Johan pluggade. Första resmål var Frankrike och Johan skulle även hinna med Schweiz på samma tur. 50 år och fyra ägare senare är det Mikael Rosvall som äger bilen och han har skaffat sig långt bättre koll på bilens bakgrund än de flesta. Triumphen är hans första entusiastbil och han använder den så ofta han kan.
Ägare Mikael Rosvall
Foto: Olle Wilson
______________________
Så röstar du: Läs instruktionerna i Klassiker 1/2017. Alla som röstar har chans att vinna fantastiska priser! Verktygsboden har bidragit med en fyrpelarlyft, en 3 hästkrafters kompressor och en rullväska med verktyg. Dessutom helårsprenumerationer från Klassiker i potten! Senast den 27 januari måste du rösta!
Ägare Mikael Rosvall
Foto: Olle Wilson
______________________
Så röstar du: Läs instruktionerna i Klassiker 1/2017. Alla som röstar har chans att vinna fantastiska priser! Verktygsboden har bidragit med en fyrpelarlyft, en 3 hästkrafters kompressor och en rullväska med verktyg. Dessutom helårsprenumerationer från Klassiker i potten! Senast den 27 januari måste du rösta!
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.