En äkta Gran Turismo är ju till för att köras
Vi träffade den för första gången i ett väldigt vanligt parkeringshus intill en stormarknad. Inte den mest självklara plats i världen för en Ferrari från 1968 att befinna sig på, men ganska typisk för Gilbert Svenssons sätt att bruka sin Ferrari 365 GT 2+2 på. Han köpte den fyrsitsiga långfärdsbilen tillsammans med sin son Björn Ernving 1987 och den har sedan dess fått arbeta för brödfödan. Massor med resor mellan Stockholm och Dalarna, till Göteborg men även Italien. En äkta Gran Turismo är ju till för att köras! Skicket är som fårade händer. En bakskärm har fått en omlackering och är något mattare än resten av bilen. Sätena har revor och skinnet är på väg att spricka upp. Men när den 4,4 liter stora V12:an snudd på rasslar igång blir gränsen mellan dröm och verklighet luddig.
Ägare Gilbert Svensson
Foto: Gustaf Sjöholm
______________________
Så röstar du: Läs instruktionerna i Klassiker 1/2017. Alla som röstar har chans att vinna fantastiska priser! Verktygsboden har bidragit med en fyrpelarlyft, en 3 hästkrafters kompressor och en rullväska med verktyg. Dessutom helårsprenumerationer från Klassiker i potten! Senast den 27 januari måste du rösta!
Ägare Gilbert Svensson
Foto: Gustaf Sjöholm
______________________
Så röstar du: Läs instruktionerna i Klassiker 1/2017. Alla som röstar har chans att vinna fantastiska priser! Verktygsboden har bidragit med en fyrpelarlyft, en 3 hästkrafters kompressor och en rullväska med verktyg. Dessutom helårsprenumerationer från Klassiker i potten! Senast den 27 januari måste du rösta!
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.