Tre redaktionsmedlemmar får uppdraget att köpa varsin 1990-talare för max 20 000 kronor. Frågan är vem som har lättast att hitta reservdelar på lågprisvaruhuset? Se andra delen av miniserien KlassikerKampen90 här!
Med en budgetklassiker måste kostnaderna hållas nere och reservdelspriserna får inte vara för höga. På 21 minuter ska varje deltagare köpa stötdämpare, avgassystem, bromsskivor och bättringsfärg samt en rad andra delar till sina blivande klassiker. Men utbudet på det stora lågprisvaruhuset visar sig snart vara skralt och bara en lyckas med uppgiften!
KlassikerKampen90 i korta drag
På en vecka ska deltagarna köpa varsin 1990-talklassiker för max 20 000 kronor. Fredrik Nyblad slår till på en till synes mycket välbehållen Volkswagen Golf Cabriolet med den lilla importmotorn på 1,6 liter. Calle Carlquist lägger beslag på en mycket tidig sexcylindrig Volvo S80 med chassinummer 856. Efter hård prutning lyckas Joakim Bergqvist komma över en Audi TT som aldrig återkallats och således saknar spoiler på bakluckan. Vilket är det bästa eller rättare sagt minst dåliga köpet?
KlassikerKampen90 i korta drag
På en vecka ska deltagarna köpa varsin 1990-talklassiker för max 20 000 kronor. Fredrik Nyblad slår till på en till synes mycket välbehållen Volkswagen Golf Cabriolet med den lilla importmotorn på 1,6 liter. Calle Carlquist lägger beslag på en mycket tidig sexcylindrig Volvo S80 med chassinummer 856. Efter hård prutning lyckas Joakim Bergqvist komma över en Audi TT som aldrig återkallats och således saknar spoiler på bakluckan. Vilket är det bästa eller rättare sagt minst dåliga köpet?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.