MGB, Midget, TD, Magnette och MGC – nu finns Klassikers tidigare artiklar om MG att ladda hem till telefon, läsplatta eller dator. 33 sidors läsning!
- LIVSKAMRATEN RULLAR IGEN Hittar man rätt bil finns ingen anledning att byta. Lennart Hansson köpte sin MG Magnette ZB redan hösten 1958 och kör den fortfarande med glädje. Men en rejäl helrenovering har krävts för att hålla den på vägen.
- VINTERSPORTIG Leo och Britta Tatti är inte rädda för kyla eller vinterväglag men de undviker gärna bilfärjor. Därför kör de från Stockholm över Haparanda när de ska på rallyt i finska Jyväskylä med sin MG TD 1952.
- ÖPPEN FÖR ALLA MGB är sportbilen som aldrig tillåtits dö. Nästan 50 år efter lanseringen är den fortfarande sportbilen nummer ett för hundratusentals entusiaster. Klassiker kör MGB, MGC och MGB GT V8.
- SMÅ BARN, SMÅ BEKYMMER MG Midget är tuffare än den ser ut. Leif Palmenäs har renoverat sin i etapper under tio år och därför kunnat njuta av den mellan garagesessionerna.
- RÄTT RECEPT Genom att förse MGB med tak, fälbart baksäte och en stor lucka bak skapade MG en GT-vagn som tilltalade många. Anders Ericssons orörda originalbil berättar precis hur välkomponerad anrättningen var när den lanserades för 50 år sedan.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.