Nu har vi fått första resereapporten från Gunnar "Barret" Skog som bestämde sig för att köra i fädrens spår, med tvåtaktare till Monte Carlo.
Hej Klassikerläsare!
Nu är vi nere i Nice utmed medelhavet. Vår resa har gått väldigt bra i stort sett. Kopplingsvaje- byte i Holland och lite felkörningar ibland men jag är van med det!
Tyvärr har vi jätteproblem med dåligt internet på de flesta hotellen. Detta har bra! Varje bild kan ta 10-20 min att sända. Vår tid är dyrbar för vi har en tuff resplan som vi hittills lyckats följa.
Vi har sett bilmuseérna: Prototypmuseét i Hamburg, Automuseum Melle och Citroén-museé i Castellane.
Vi har även varit två dagar på Träffen och marknaden i Reims Frankrike.
Några kul varv körde vi på gamla Reims-Guieux race circuit på högt motorvarv till folks glädje. Vad det ekade mellan läktarna!
Internationella Bilsalongen i Genéve besökte vi också i tisdags. I Genéve bodde vi hos Ryan och Caroline som även bjudit in ett helt gäng Saabentusiaster på middag. Vi blev behandlade som gudar som kommit i Saaben ända dit.
Väldigt många bergspass har vi klättrat över på treans och ibland på tvåans växel. Kokande motor uppför och rykande bromsar nerför. Synd att jag lackade om fälgarna innan resan för färgen bränns bort nu! Fredrik frågade om det är tvåkrets bromsar men det kom 1964 upplyste jag om i värsta nerförsbacken. Vi följer planen att bara åka samma småvägar som Monte Carlo rallyt kördes på. Vi har ju original road noterna från Gunnar Palm och Torsten Åman med oss! Mäktigt!
Saaben går som en klocka så nu är vi i Nice och ska idag åka upp till Col De Turini! Det är också dags att skriva vykorten till Carlsson och hans kartläsare att vi är framme där de var för femtio år sen!
Det är också mäktigt!
Nu är vi nere i Nice utmed medelhavet. Vår resa har gått väldigt bra i stort sett. Kopplingsvaje- byte i Holland och lite felkörningar ibland men jag är van med det!
Tyvärr har vi jätteproblem med dåligt internet på de flesta hotellen. Detta har bra! Varje bild kan ta 10-20 min att sända. Vår tid är dyrbar för vi har en tuff resplan som vi hittills lyckats följa.
Vi har sett bilmuseérna: Prototypmuseét i Hamburg, Automuseum Melle och Citroén-museé i Castellane.
Vi har även varit två dagar på Träffen och marknaden i Reims Frankrike.
Några kul varv körde vi på gamla Reims-Guieux race circuit på högt motorvarv till folks glädje. Vad det ekade mellan läktarna!
Internationella Bilsalongen i Genéve besökte vi också i tisdags. I Genéve bodde vi hos Ryan och Caroline som även bjudit in ett helt gäng Saabentusiaster på middag. Vi blev behandlade som gudar som kommit i Saaben ända dit.
Väldigt många bergspass har vi klättrat över på treans och ibland på tvåans växel. Kokande motor uppför och rykande bromsar nerför. Synd att jag lackade om fälgarna innan resan för färgen bränns bort nu! Fredrik frågade om det är tvåkrets bromsar men det kom 1964 upplyste jag om i värsta nerförsbacken. Vi följer planen att bara åka samma småvägar som Monte Carlo rallyt kördes på. Vi har ju original road noterna från Gunnar Palm och Torsten Åman med oss! Mäktigt!
Saaben går som en klocka så nu är vi i Nice och ska idag åka upp till Col De Turini! Det är också dags att skriva vykorten till Carlsson och hans kartläsare att vi är framme där de var för femtio år sen!
Det är också mäktigt!
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.