Mainway Ford i Toronto erbjöd en egen Mustangmodell.
En så kallad "dealer special". Mainway Ford i Toronto, Kanada erbjöd 1967 denna special-Mustang. Projektet verkar varit ambitiöst då man sökte franchishing för modellen på andra orter, men av det blev det intet.
Vid sidan av att ge den baklampor från Mercury Cougar, så lackades bakstammen svart, samt att partiet runt sidoruta och C-stolpe kläddes med vinyl. Inuti återfanns varvräknare, radio i mittkonsolen, fällbart ryggstöd bak och överdragsklädsel i tyg.
Motoralternativen är intressanta, den skulle gå att få med en monstruös 550-hästars 427" och neråt på skalan alternativt 390" motor på 320 eller 410 hästkrafter. En del skall också ha fått den mindre 289" i H.O utförande.
En del av dessa Stallions innebär antagligen de flesta av dom, det antas bara blivit åtta stycken byggda.
Namnet Stallion har senare återfunnits hos Ford Mustang i reguljär produktion åren 1976-77 samt prototypen "Super Stallion" 1998.
Vid sidan av att ge den baklampor från Mercury Cougar, så lackades bakstammen svart, samt att partiet runt sidoruta och C-stolpe kläddes med vinyl. Inuti återfanns varvräknare, radio i mittkonsolen, fällbart ryggstöd bak och överdragsklädsel i tyg.
Motoralternativen är intressanta, den skulle gå att få med en monstruös 550-hästars 427" och neråt på skalan alternativt 390" motor på 320 eller 410 hästkrafter. En del skall också ha fått den mindre 289" i H.O utförande.
En del av dessa Stallions innebär antagligen de flesta av dom, det antas bara blivit åtta stycken byggda.
Namnet Stallion har senare återfunnits hos Ford Mustang i reguljär produktion åren 1976-77 samt prototypen "Super Stallion" 1998.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.