Opel Manta är tillbaka, som vi minns den - nästan!
Vad vi känner igen är linjerna från den tuffa Manta A, bakhjusdriften och den manuella växellådan. Men sedan slutar likheterna.
Opel Manta GSe ElektroMOD är en ultramodern skapelse - eldriven , och lastad med modern teknik.
Opel Manta GSe ElektroMOD är en ultramodern skapelse - eldriven , och lastad med modern teknik.
Driften sköts av en elmotor på 108 Kilowatt - vilket motsvarar 147 hästkrafter. Det går genom en fyrväxlad manuell låda där fyran även kan fungera som automat.
En elektrisk bil behöver ju egentligen inga växlar, men idén med Manta ElektroMOD är ju att även ge en dos körglädje med.
Lithiumjonbatteriet sägs ge en räckvidd på 20 mil - och det tar fyra timmar att tanka fullt i Mantan.
En elektrisk bil behöver ju egentligen inga växlar, men idén med Manta ElektroMOD är ju att även ge en dos körglädje med.
Lithiumjonbatteriet sägs ge en räckvidd på 20 mil - och det tar fyra timmar att tanka fullt i Mantan.
Inuti får man en känsla av sjuttiotal och sportighet, förutom de två rejäla skärmarna. En för de vanliga instrumenten och en för information och infotainment. Resten känns nästan lite rallybil årgång 1972.
Fronten består av en LED-skärm. Den kan visa lite olika meddelanden - eller en simmande Rocka till exempel.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.