Triumphen har under vintern genomgått en hälsoundersökning. Den engelska patienten är överlag vid god vigör men har lite ledvärk och skakningar.
Flera faktorer samverkar till oväsen och vibrationer. Framdäcken misstänks vara en bov i dramat, ett glapp i leden in till styrsnäckan likaså. Avgassystemets montering lämnar en hel del övrigt att önska och bakaxeln är av en delad konstruktion vars lager, knutar och drivaxlar ljudligt uttrycker ett markant missnöje med sin situation.
Förgasaröversyn, justering och närmare granskning av bränslesystem står också på prioriteringslistan. Så vad har avverkats av detta under vintern då? Jo, i princip ingenting, istället fick träpanelerna en uppfräschning med ny lack och polering. Nog så viktigt det också i en brittisk bil.
Den enda läderbiten i hela inredningen var en solkig historia, det är plattan runt växelspaken och dess damask. Gråblekt och fläckig, dessutom var den trasig och satt löst. Förvånansvärt nog gick lädret och rädda och är nu brunt igen, en ny platta fick tillverkas. Och såklart sitter den inte ett dugg bättre än den gamla då fästhålen för clipsen inte passade ens från början...
Förgasaröversyn, justering och närmare granskning av bränslesystem står också på prioriteringslistan. Så vad har avverkats av detta under vintern då? Jo, i princip ingenting, istället fick träpanelerna en uppfräschning med ny lack och polering. Nog så viktigt det också i en brittisk bil.
Den enda läderbiten i hela inredningen var en solkig historia, det är plattan runt växelspaken och dess damask. Gråblekt och fläckig, dessutom var den trasig och satt löst. Förvånansvärt nog gick lädret och rädda och är nu brunt igen, en ny platta fick tillverkas. Och såklart sitter den inte ett dugg bättre än den gamla då fästhålen för clipsen inte passade ens från början...
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.