Det här kan du räkna med i Klassiker 3/2013
Audi 100 L 5 E 1978 Sensationell nyhet 1976 – sensationellt välbevarad 2013.
Pulverlack – vilken grej! Elektricitet, värme och erfarenhet. Vi besöker pulverlacksproffsen Isaxons.
Bremen Classic 2013 Välfyllda hallar och kul urval gjorde vårens första klassikershow lyckad!
Tio dödsryckningar Panhard, Reliant, Alvis, Borgward, Hudson och Studebaker. Det är långt fler bilmärken som dött än som lever kvar. Här är 10 favoriter!
Sverigeresan: Hjälmaren runt Volkswagen 1500 S på äventyr i Närke – med sjöglimt genom rimfrostade rutor.
Volvo 164 1975 När inte 264 blev klar för USA fick gamla 164 tjäna ytterligare ett år.
Dokument: Juan Manuel Fangio Den argentinska F1-legenden skolades in i sporten i lervälling och misär. Unika bilder från de första åren i Chevrolet.
Citroën 11BL Varevogn I Köpenhamn byggdes Traction Avant om till skåpbilar. Mycket få finns kvar.
Svenska Rallyt För första gången fick klassiska bilar köra i VM-rallyt. Och skogen vaknade.
Retromobile 2013 Salongen där du kan vänta dig det oväntade. Flygbilar till exempel.
Våra klassiker I teorin ska Jons VW toppa 320 km/h och Magnus Volga bli godkänd. I teorin.
Läsarnas klassiker Fredrik lyckades köpa helylle-Volvo, Bernt-Erik blev med Moskvitch.
Klassikerguiden Jaguar XJ6 Nästan misstänkt mycket smart elegans för pengarna. Vad är haken?
Fixa själv: Skoda 110R slipas plåtren Nu finns ingen återvändo, Kamrat 110R slipas ned på bara plåten.
Renoveringen: Jeep CJ-3 1951 En laxrosa Jeep CJ-3 med bakgrund som gårdsbil blir soldat på gamla dar.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.