Klassiker 2/2011, ett fullmatat nummer precis som vanligt. Du hittar bland annat följande reportag.
Ford Escort RS 2000
Jim Nilsson förvandlade undermotoriserad hink till prestandadröm.
Guru: Rösebäckens Cykel & Motor
Här finns stor chans att hitta rätt grej!
Fullt ställ i Bremen
Bremen Classic Motorshow bjöd på många överrraskningar.
Objekt: Askfat
Ska du röka, så fimpa snyggt. I askfat från förr
Sverigeresan: Västkusten i Porsche
Rätt bil, rätt ställen, fel årstid. Men rätt ändå. Vi kör Porsche 911 Targa till Båstad.
Solifer Export moped
Martti Räisänens snyggrenoverade Solifer Export ger oss en lektion i mopedfinska.
GM:s Parade of progress
Med karavanen kom framtiden och hoppet. Det är nästan 80 år sedan nu.
Saab 90 – så gick det till
Vi reder ut historien om Saabs pensionärsbil nr 1. Det var som vi trodde.
Så drar du rätt
Körkortsregler, viktregler och annat nyttigt i vår stora släpguide. Ska man ta E-kort eller vänta på de kommande EU-reglerna?
Opel GT 1900
Smäcker franskbyggd kaross, rejäl mekanik och – ett udda skidräcke!
Projekt Volvo 165, del 2
Trots att projektbilen stått i 20 år får vi liv i den ganska lätt. Sen dör den igen...
Våra klassiker
Claes fyndar Saab 95 i museiskick, Fredrik får tillbaka sin Cooper.
Modellhyllan: Kändisar!
Viktiga bilar från TV-serier och filmer.
En sån hade ju... Triumph Mayflower
Mayflower byggdes i Sverige.
Köpguide: Citroën ID/DS
Den som aldrig varit sugen på en Padda borde tänka om efter att ha läst vår guide!
Fixa själv: Takbyte Saab 99
Julle visar hur kusligt enkelt det är att byta hela taket på en Saab 99. Jo det är enkelt!
Rover 3500 V8 1974
USA-muller med brittiska förtecken.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.