Detta kan du läsa i Klassiker 8/2010
Austin-Healey 100 Six
Entusiasterna var jublande glada när den lades ner och därmed inte anpassades till nya bistra tider, med gummitrut och kvävd motor. Vi kör en oförstörd klassiker.
GURU Saabspecialisten
Johan Josefsson åtar sig allt från handskfackslucksjustering till komplett bygge av en rallyvinnare. Men bara om det är en Saab.
OBJEKT Coola cykelprylar
Visst drömde du också om en växelspak på ramen…
VW Typ2 pickup
Rakt ut i rabatten med Sveriges finaste Folka-pickup. Vilken färg! Vilken spårvidd!
Fiat 124 Abarth
Ewa Andersson fick ett ultimatum av sin bror: Om inte du köper den så gör jag!
Mercedes Geländewagen
Klassiker provkör en splitter ny bil. Eller? Läs om evighetsbilen som tål allt.
Fullt lager: Alfa Romeo
Vilken köper du? Nilssons Motorservice säljer ut efter ett helt arbetsliv med Alfa.
Saab Husbilar
Våra favoriter tar den långa vägen genom Sverige. Du har väl läst bloggen?
Honda VFR
Honda gick in i 1980-talet med V4 i flera storleksklasser. Noll vibrationer och skönt ljud.
Panhard Dyna Z
En av 1950-talets roligaste designer. Eric Bjerkborn tog över när pappa Bo tröttnat på trasslet.
Våra klassiker
Är det inte lite väl mycket cyklar i det här numret? Läs hellre om en otursdörr på en Citroën B11 och en nyköpt babyblå Alfa.
Klassikerguiden: Porsche 911
Prestanda och personlighet. Men se upp för de farliga felen!
Fixa själv: Sanera möglet
En alltför vanlig åkomma i vår värld. Men det finns bot menar vår expert Julle.
Renoverad: MG Magnette ZB
Efter 62 000 mil var dags för Lennart Hansson att helrenovera bilen.
Modellhyllan: Rover P6
Den här gången ställer vår redaktör upp Rover 2000 och 3500 i modellform på hyllan.
En sån hade ju: Goggomobil 1955-1969
Fiat Panda 4X4
Nu ska vår projektbil får ny motor
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.