En Ford Taunus Transit är idag en mycket ovanlig syn i Sverige men detta fint renoverade exemplar drog många blickar till sig under kvällen.
En ännu mer ovanlig bilmodell är Hansa 1100. Byggd i Bremen och med en fyrcylindrig vattenkyld boxermotor som senare låg till grund för Subarus första fyrcylindriga maskiner.
En Ockelbo med Alfa Romeo Giulietta-mekanik inklusive de vackra främre bromstrummorna.
En mycket välskött Volvo P210 Duett i Gyllengult.
Hade man ingen körbar Saab till träffen kunde man lasta upp den på sin Tempo Matador E istället. Dragbilen var startskottet på de så kallade Harburg Transporter-skåpbilarna som sedermera fick heta både Hanomag-Henschel och Mercedes-Benz.
Inte vilken Saab 9000 som helst utan en tvådörrars cabriolet byggd av Björn Frykholm och som stod färdig 1995.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.