För att lyfta intresset för europeiska klassiska fordon arrangerade ifjol Lusaskens VW-boxers en träff mitt på Kungsgatan i centrala Kristinehamn.
I gassande solsken kom då 86 fordon, i år var vädret kylslaget och hotande regnmoln fyllde himlen, trots det kom 54 bilar.
Förutom Lusaskens VW-boxers så hjälpte det kommunala utvecklingsbolaget KRUT till och Klassikers Fredrik Nyblad agerade speaker.
Lusaskens VW-boxers lovar redan nu att träffen kommer att arrangeras igen nästa år.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7361.jpg?itok=zpWw4Nlk)
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7247.jpg?itok=B2L3BERh)
Tänk att en MG Midget kan vara så stor!
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7236.jpg?itok=AVGBtwxb)
Ojoj, träffen har ju redan börjat!
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7272.jpg?itok=lHvBouEp)
Den här Epatraktorn var ett vinnande showbygge på 1980-talet, då var lacken röd och biltidningarna stod i kö för att skriva om den. Kul att den överlevt!
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7326.jpg?itok=Z3_uHmxm)
Lars-Ove Johanssons Volvo 142 är prydligt original på utsidan men under motorhuven lurar en trimmad spis.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7262.jpg?itok=JwnvzX5G)
Tripp trapp trull i rejsiga Hundkojor. Gatbil, racingreplika för gata och racingbil utan registreringsskyltar. Konceptet i mitten som är en klon på en av Picko Trobergs bilar var mest uppskattat, den valdes till People´s choice.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7259.jpg?itok=C563amNi)
Lusaskens Motordag är öppen för europeiska bilar fram till 1975, men ibland måste man ju göra undantag. Den här Bubblan som ägs av Katrin Kindfur är en Mexikobyggd -96:a.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7257.jpg?itok=dLbahx85)
Minst på träffen!
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7319.jpg?itok=j38oQ3hU)
Kör man Gordini går det undan, även på en gågata!
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7418.jpg?itok=U676UwIm)
Fint renoverad Opel Rekord.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7406.jpg?itok=TnqVuN-Q)
En av många småbilar på Lusaskens Motordag: Fiat 600.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7378.jpg?itok=FzKJ_1oR)
Niklas Högberg äger den här Fiat 126:an från 1976.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7355.jpg?itok=Yl7TTK2w)
Rootesgruppen representerades med den äran av den här Sunbeam Rapiern.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7329.jpg?itok=20ZAGAD_)
Christer Hellkvist äger en vacker Volvo PV544 Sport 1966.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7349.jpg?itok=PQ7wGrU_)
Dags för varuleverans!
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7269.jpg?itok=E6_AIA0U)
Erling Ekmarks Opel Kapitän 1951 blev en av juryns tre utvalda bilar.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7390.jpg?itok=BCx6qV9g)
Jan Wirén äger den här Saab 96 Monte Carlon från 1968, blev också utvald av juryn.
![](/public/styles/hidpi_370w/public/images/2010/05/DSC_7412.jpg?itok=XOy6_hYY)
Den tredje bilen som valdes ut och fick pris av juryn var Kent Strandbergs Renault 12 TL från 1974.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.