Det var en lögn. Fredrik Nyblads Volvo 240 hade inte fått en smäll på fronten och en ruta kraschad som du kan se i artikeln "Drifting Away!". Det var bara skapat i Photoshop. Men skämtet fastnar i halsen.
Skoj, skoj. Man får stå ut med en del grabbiga skämt på ett motortidningsförlag. Men nu kan det sägas, fullt så våldsamt som det såg ut i artikeln "Drifting away!" körde inte de båda chefredaktörerna Carl Legelius och Automobils Niklas Carle. Den senare körde snarare hårt med Photoshop.
De hade till och med parkerat min projektvolvo i exakt samma position för att få till bilden med en sliten 240 med krossad sidoruta och stötfångaren käckt på svaj.
Men det är där som mitt skratt fastnar i halsen. För det är så där de flesta 240:s ser ut och tar vi inte tillvara på de exemplar som finns kvar finns det snart inte så många kvar.
Det finns ett förhållande mellan utbud och efterfrågan när det gäller klassikerstatus. Till en början handlar det om att rädda riktigt fina lågmilarexemplar, till slut så får man försöka renovera riktiga vrak.
Volvo 240 är i det första stadiet och därför är mitt exemplar i ett känsligt läge. Den är fin, men har skavanker om man tittar närmare och den fungerar maskinellt oklanderligt.
Den är helt klart i riskzonen för att bruksas ner till totalskabbigt skick. Hoppet står till att tiden som vi använder den som projektbil är en vändpunkt. Det är därför jag försöker hitta de originaldelar som saknas.
De hade till och med parkerat min projektvolvo i exakt samma position för att få till bilden med en sliten 240 med krossad sidoruta och stötfångaren käckt på svaj.
Men det är där som mitt skratt fastnar i halsen. För det är så där de flesta 240:s ser ut och tar vi inte tillvara på de exemplar som finns kvar finns det snart inte så många kvar.
Det finns ett förhållande mellan utbud och efterfrågan när det gäller klassikerstatus. Till en början handlar det om att rädda riktigt fina lågmilarexemplar, till slut så får man försöka renovera riktiga vrak.
Volvo 240 är i det första stadiet och därför är mitt exemplar i ett känsligt läge. Den är fin, men har skavanker om man tittar närmare och den fungerar maskinellt oklanderligt.
Den är helt klart i riskzonen för att bruksas ner till totalskabbigt skick. Hoppet står till att tiden som vi använder den som projektbil är en vändpunkt. Det är därför jag försöker hitta de originaldelar som saknas.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.