En brunnen Ford V8 1937 har fått en ny kaross i Norge. Sedan vet vi inte så mycket mer. Gör du?
Hur omåttligt tuff kan inte en Ford från 1937 bli med en egen fason på karossen? Vi hittade den här bilden långt in i vindlingarna på sajten www.coachbuild.com.
Har du tio timmar över en dag, plöj! Hur mycket roliga specialkarosser som helst.
Bland Rolls-Royce för maharadjor och Ferrari för maffiabossar fastnade i vårt filter en norskbyggd specialare från 1952 med skjuts i de flotta linjerna.
Uppgifterna begränsar sig till att den är byggd på en brandskadad Ford 1937 av Karosseri Berg i Norge. Karosserifabrikk Bjarne Berg gissar vi tills vidare, och hoppas att bli motbevisade av våra läsare i Norge.
Företaget har tillverkat över 1 100 busskarosser till våra dagar – och en Ford med raggarsvans i masten? Någon som vet mer?
Har du tio timmar över en dag, plöj! Hur mycket roliga specialkarosser som helst.
Bland Rolls-Royce för maharadjor och Ferrari för maffiabossar fastnade i vårt filter en norskbyggd specialare från 1952 med skjuts i de flotta linjerna.
Uppgifterna begränsar sig till att den är byggd på en brandskadad Ford 1937 av Karosseri Berg i Norge. Karosserifabrikk Bjarne Berg gissar vi tills vidare, och hoppas att bli motbevisade av våra läsare i Norge.
Företaget har tillverkat över 1 100 busskarosser till våra dagar – och en Ford med raggarsvans i masten? Någon som vet mer?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.