Lënnarts konvalescens går vidare. Efter utläsning av diverse felkoder har nu lite givare och en tomgångsmotor blivit bytt. Kanske måste tomgångsvarvet ned lite till, men justeringen måste göras när motorn är varm.
Inkontinensen är nu ett minne blott, dessutom. Glykolläckaget var ett av de första vi fixade, nu efter byte av hela tryckregulatorn (alltså den hydrauliska styrenhet som ackumulatorklockan sitter skruvad i) är de pinsamma gröna pölarna under motorn puts väck. Alltså kan man med att parkera igen.
Med en torr och hygienisk XM och en annalkande sommar så är livet på topp, formsaken besiktning skall vi passera leende med händerna i bakfickorna och sen är det väl bara dörrlåsen som behöver en åthutning för kryss i alla rutor...
Detta ska nu ordnas:
* Besiktning men först montering av fjäderbensfästen/sommardäck samt titt på avgasvärden.
* Sedan en finjustering av allt innan jag ger mig. En ljusinställning skulle nog heller inte skada efter Lënnarts fjädringshöjdmässiga uppstramning.
* Den där knappen till handskfacket skall vi byta med, upplevelsen av den stora luckan som lyfter sig ljudlöst & graciöst kan endast stilmässigt toppas av samma lucka i en DS från -55. Och den där obligatoriska glasflaskan med Orangina får inte plats i dörrfickorna heller.
Nu ska jag bara ut och varmköra...
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.