Här hittar du tidningen nära dig!
Claes Johansson
Chefredaktör
Saabandan
Saab 96 hardtop och fjällkänsla med 95. Unika bilder!
Saab 99 Turbo – långmilaren!
En dag avslöjades det verkliga miltalet på Björns toppfina och orenoverade 99 Turbo: 70 000 mil!
Orvar gjorde 900 Cabriolet säker
Vi får ta en titt in i Saabteknikerns dignande förråd.
Servostyrning i Saab V4
Tungstyrt? Jo, lite kanske. Peter Sandström monterade servo och fick en helt ny och förbättrad körkänsla i sin 96.
Den hembyggda SportCombin
Den har redan blivit en legend. Ola och Jonas skapade en otrolig Saab 9-5 SportCombi.
Saab 9-5 Sky Blue
Två superpedantprojekt där slutresultatet blev versionen som Saab själva skulle ha byggt om de hade hunnit.
Flygmekanikerns 900 Aero
Urban högg på tipset om den billiga Aeron. En 160-milatripp senare och han kunde lasta av en bil i chockskick.
Så utvecklades lufthyveln på 95
Djupt inne i arkivet hittade vi flygingenjörernas utredning. Det kunde ha blivit en utanpåliggande takspoiler!
Ammi – V4-samlaren!
Det började lite försiktigt. Idag står elva godingar hemma i garaget. Det är något speciellt med Saab 96 V4 tycker Ammi.
Henric uppfyller sin 92-dröm
SCM:s reporter fyndar en av världens äldsta Saabar. Drar igång projekt – och det finns att göra!
Saab 99 Turbo – rallybilen
Detaljtrogen med fartränder och allt. Erik Uppsälls tävlingsbil började sitt liv som en 99 EMS.
Porsche 911 vs Saab 900 Aero!
Två av bilvärldens mest egensinniga prestandabilar. Användarvänliga, personliga – underbara! Eric Lund gräver djupt.
Bästa Saabmotorn någonsin
Peter Bäckström benar ut historien om 16-ventilaren B202. Klokt att den utvecklades av lastbilstekniker ...
Torsten Åman – informatören
Lång och gedigen karriär på Saabs informationsavdelning, Torsten Åman var med och formade det moderna Saab.
Den knivskarpa bilden av Saab
Studio Wezäta tog de klassiska broschyrbilderna. Nu visar vi dem för första gången – utan beskärning!
Saabs möjliga rallyrevansch
Inside story: Så nära var Saab en ny rallyepok på 1990-talet – med en ny bil och och ny motor.
Polisens hemliga vapen
Så gick det till när polisen skulle jaga fartsyndare. Det självklara valet: 900 Turbo med plåtfälgar. Traffipax-nostalgi!
Länkar
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.