Maybach var Tysklands främsta lyxbil, och karosserna kom oftast från Spohn.
Carosseriebau Hermann Spohn bildades 1920 i Ravensburg, nästan samtidigt började Karl Maybach bygga bilar i Friedrichshafen bara 2 mil därifrån. Givetvis hamnade många Sponkarosser på Maybachs chassin.
Under sin storhetstid var dom kända för mycket välbyggda och dyra karosserier. Man levererade karosser på beställning fram till någon 1941, då Maybach byggde sina sista chassin. Spohn kom dock att återuppstå efter kriget, dock hade man tappat en del längs vägen... mer om det i nästa omgång om Hermann Spohns Carosseribau i Ravensburg.
Under sin storhetstid var dom kända för mycket välbyggda och dyra karosserier. Man levererade karosser på beställning fram till någon 1941, då Maybach byggde sina sista chassin. Spohn kom dock att återuppstå efter kriget, dock hade man tappat en del längs vägen... mer om det i nästa omgång om Hermann Spohns Carosseribau i Ravensburg.
Relaterade bildspel
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.