Spohn byggde denna Maybach W5 paradvagn åt Etiopiens kejsare Haile Selassie 1929
Maybach DS8 Zeppelin special, ett slags conceptbil med pontonkaross och extrem strömlinjeform som vid denna tid var någonting helt nytt. Visades upp på mässor och utställningar 1932.
Mer traditionell kaross, en DS7 limousine DS7 från 1930. Är idag bevarad på Musée National de Automobile i Mulhouse.
Lite mer extremt, lågbyggd tourer som inte är en Maybach utan en Hispano Suiza från 1931.
Maybach DSH sedan från 1933 från Spohn, man kan på denna kaross se att en del element från den extrema Stromlinie-bilen börjar smyga in i designen.
Antagligen den enda Rolls Royce som fick Spohn-kaross. En Phantom II cabriolet 1933.
1938 gjordes den här stora sedanen, en Maybach SW38 med mycket "Stromform", en öppen tourer byggdes också i samma stil
Ursprunget till dessa var den här experimentbilen som kallades SW35 Dch hade gjorts 1935 under ledning av Paul Jaray som var den tidens ledande formgivare med inriktning på aerodynamik.
1935, enorm Tourwagen kaross på Maybach DS8.
Mer konservativt, en DS8 Zeppelin med tourerkaross 1934
den stora SW38-modellen kom 1936 och var en av tidens snabbaste och välbyggda bilar. Motor på 3,8 liter och dessutom hade de 5-växlad låda. 520 stycken byggdes fram till krigsutbrottet 1939, denna vackra cabriolet är från 1938.
Och en SW42 från 1939 med elegant cabrioletkarosseri i mer continental stil.
En karossvariant som kallas transformable limousine alternativt de ville, på SW42 modellen som kom 1937.
Produktionen av SW42 kom att fortgå ända fram till 1941, Maybach hade blivit mycket populär hos det tredje rikets potentater, och Spohn levererade även majoriteten av karosserna till dessa. Denna stora limousine är en av de sista Maybachbilarna, beställd 1941.