En bil blir ju aldrig riktigt klar - och sen händer det ju en del längs vägen också.
När jag drog igång projekt Grisbil 2.0 - en sorgligt möglig rostig Triumph 2000 - satte jag gränsen att sex månader skall det ta. Därför är bilen långt ifrån helrenoverad. En del saker hanns inte med, andra större moment lämnades därhän av den anledningen att det inte är värt det.
Värmepaketet började läcka efter allt var monterat och klart. Det skall fixas. I somras lade torkarna av - det skall undersökas.
I bildspelet visas lite av vad som är gjort hittills.
Vidare skall förgasarna fixas i ordning. I bilen sitter en underlig kortlivad variant av Stromberg CD175 som INTE går att justera. Anledningen var att runt 1970 oroade man sig för skärpta regler om utsläpp. Då kom Stromberg fram med den här varianten som är förinställd. Vare sig nål eller munstycke går att justera. Detta för att folk inte skulle pilla med grejorna själva.
Om det är någon som har justerbara munstycken liggande i skrotlådan får den gärna höra av sig.
Vidare skall front och huv lackas om då det inte blev tillräckligt bra första gången.
Värmepaketet började läcka efter allt var monterat och klart. Det skall fixas. I somras lade torkarna av - det skall undersökas.
I bildspelet visas lite av vad som är gjort hittills.
Vidare skall förgasarna fixas i ordning. I bilen sitter en underlig kortlivad variant av Stromberg CD175 som INTE går att justera. Anledningen var att runt 1970 oroade man sig för skärpta regler om utsläpp. Då kom Stromberg fram med den här varianten som är förinställd. Vare sig nål eller munstycke går att justera. Detta för att folk inte skulle pilla med grejorna själva.
Om det är någon som har justerbara munstycken liggande i skrotlådan får den gärna höra av sig.
Vidare skall front och huv lackas om då det inte blev tillräckligt bra första gången.
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.