Ranger 2500GTS, en märklig Bastad byggd i Belgien främst för Benelux-marknaden.
Som hade sitt ursprung i Sydafrika där den såg ut så här. Ranger sattes även samman i Schweiz under en period.
Också från Sydafrika, Chevrolet 2500 1974.
I brasilien hette Opelderivatet Chevrolet Opala, A-generationens kaross hölls vid liv ända fram till 1992 och här är en Opala 2500 från 1969.
Opel Rekord 2500D kombi var ingen vanlig syn hos oss men här är en svensksåld sådan.
TVR 2500M hade Triumphs stora sexa på 2,5 liter.
som från början satt i den här, Triumph 2500 samt TR6
2500 med pondus, BMW:s nya stormodell 1969.
Sportig 2500GT från ATS, Carlo Chiti och Giotto Bizarrini låg bakom den här snabba saken med egenutvecklad V8. ungefär något dussin byggdes.
en moernare sportig 2500GT. 2001 gjordes ett försök att återuppliva Osca, men det gick inte något vidare.
prototyp, Lancia Gamma Elaborazione 3V 2500IE var en experimentbil 1984
Tyngre tvåtusenfemhundror, GMC:s syskonmodell till C-20 hette och hetrer än idag 2500-serien. Här en Sierra Grande crew cab 1973.
Det vi känner som Mercedes Sprinter här kallas Dodge 2500 Sprinter i USA.
Santana bygger Land Rover på licens i Spanien och har så gjort ganska länge, här en 2500DL från 1991.
lite mer okänd spanjor, Avia 2500 från 1966.
Från Tjekoslovakien 1956, JK2500 Sport.
Äldre 2500, Fiat 2500 Ardita limousine med Pininfarinakaross 1935.
En av de mer berömda 2500 torde vara Alfa Romeos 6C2500 som länge var märkets basmodell här en tidig sådan med specialkaross från Pininfarina 1935.