Från och med 1968 skulle alla bilar i USA ha lysen på karossidan, sidemarkers, som ofta ser något klumpiga ut på de europeiska modellerna.
Trots att Audi var ett "nytt" märke hade man gamla rötter, vilket gärna påpekades i annonskampanjerna
Audi 100LS 1973 med läckert röd interiör
3900 dollar gjorde Audi 100 till en ganska dyr bil, med detta hamnade den i samma prisklass som de betydligt större Ford LTD och Mercury Marquis.
Man framhöll också gärna sin framhjulsdrift, och jämförde med Cadillac Eldorado
Audi 80 kallades Fox i USA, och kom precis i rätt tid efter bensikrisen 1974.
Fox blev med generationsskiftet 1979 omdöpt till Audi 4000.
Audi 4000 1982, med prislapp på runt 11000 dollar, hamnade den i samma prisklass som lyxiga Buick Electra park Avenue, och lite under Cadillac De Ville. Importbilar var på grund av tullskatter och annat ganska dyra i USA.
Audi GT coupe 1982 med USA-specifikation , mera krom och större kofångare och en prislapp på runt 12000 dollar.
Audi 4000S Quattro 1984, fyrhjulsdrift och rallyframgångar sålde starkt, men 16000 dollar var nästan l.ika mycket som en Lincoln Town Car, eller dubbelt så mycket som en Pontiac Firebird..
4000CS Quattro 1986,nu upp till 17600 dollar.
Audi 200 fick heta 5000 i Amerika, var också en dyr bil, men såldes i princip fullutrustad.
5000CS Quattro, verkligen top of the line i prestanda, prestige och pris. Det ultimata lyxloket från Ingolstadt 1986 kostade häftiga 28000 dollar, vilket man kunde få en Corvette för, eller en Cadillac eldorado och ha några tusen dollar över till annat.