En pampig limousinekaross på Austro-Daimer 1921. Daimlers i Österrike byggdes fram till 1936.
Åt NSU byggde man många karosser på 1920-talet, den här från 1923.
Fafnir gjordes i Aachen åren 1908-1926, denna 8-50PS med touringkaross från Autenrieth.
Fafag 1923, racerbil som byggdes i ett par exemplar i Darmstadt, ett stenkast från Autenrieth, som knackade till de enkla karosserna åt dom.
Steiger (Burgreiden 1920-1926) var ett av många kortlivade märken på 1920-talet, den här sportiga tourern är från 1924
HAG var ett annat av de kortlivade 20-talarna, byggdes i Darmstadt 1922-25 och fick karosser från Autenrieth
Selve från Hameln 1923-29 , här med elegant tourerkaross utanför Autenrieths fabrik.
Stoewer typ D9 med sportigt karosseri 1925. Stoewer i Stettin var en ganska stor producent av motorer, motorcyklar och bilar från 1899 fram till krigsutbrottet 1939.
en tuff NSU med sportkaross 1925.
Audis mäktigaste modell kallades typ R Imperiator, här med lyxigt town car karosseri 1929.
Audi Zwickau typ SS med en kaross som kallas Pullman limousine, dessa Audibilar hade en rak åtta som ursprungligen kom från amerikanska Rickenbacker, och förskaffades till tyskland av DKWs Jörg Skafte Rasmussen.
Åt Adler byggde man en del serier med cabrioletkarosser, denna Adler Primus är från 1932.
En adler Trumph fyrfönsterscabriolet gjordes dock bara i ettexemplar 1935.
En större Adler Diplomat med elegant autenriethkaross, från 1936.
Under senare delen av 1930-talet börjde strömlinjeform komma på modet, detta är en prototyp åt Imperia, en motorcykeltillverkare från Bad Godesber sommed Autenrieths hjälkp gjorde denna enda bilprototyp.
Stromformtemat på Maybach 1938
En ännu mer extrem Maybach byggdes också, med säregen front, släta karossidor och ryggfena på Tatravis över taket.
I princip samma design applicerades på denna extrema Adler Diplomat byggde på beställning åt en kund i London 1938.
autenrieth lyckades till skilnad från många andra karossmakare komma igen efter kriget, man byggde ett par av karosserna åt den framgångsrika men kortlivade Veritas i slutet av 1940-talet
Cabrioletprototyp på Goliath GP700 1951.
En serie specialkarosser för militärpolisen byggdes på Mercedes 170V under 1953.
väldigt få utlänska bilar gick genom Autenrieths händer, men fyra eller fem Jaguar XK120 byggdes om med mer tyskt snitt av dom.
1957 gjorde man också cabriolet av den avancerade Citroen DS i tre exeemplar.
Hans Trippel var etablerad inom fältet amphibiebilar, det var även han som låg bakom den välkända Amphicar på 1960-talet. Prototypen till denna kallades Aligator och byggdes av Autenrieth 1959.