I sekelskiftesmiljö, De Dion-Bouton 1903
Hupmobile runabout 1912, Hupmobile var en den tidens stora märken som liksom många andra gick i graven på 1930-talet.
En fransk Charron model X, 1910
Ångdriven Stanley från 1906
Renault byggde stora pampia lyxbilar, här är en model CB från 1912.
Hispano-Suiza var en spansk lyxbil, konstruerad av en Schweizare. Fast senare kom huvudelen av bilarna byggas i Frankrike. Det här är dock en spansk model 30 från 1923.
Belgiska Minerva var en av förkrigstidens finaste märken, den här Broughamen är från 1923.
En Minerva från 1914, i det skick den hittades nånstans efter första världskrigets slut.
Före Lambda fanns Lancia Kappa, en stor modell som gjordes 1919-22 och Dikappa, som med toppventilsmotor var lite snabbare och sportigare. drygt 1800 Kappa och 160 Dikappa tillverkades.
Denna pampiga Renault Nervastella såldes ny till familjen Astor 1930. Salvador Dali skall varit med på ett hörn och 'stylat' den.
Strömlinjeform och art deco på sin spets, Panhard Dynamique
'Eclipse' kallades det här systemet med hopfällbart tak. Pourtout var karossmakaren som gjorde dessa fiffiga karosser på Peugeot under 30-talet. Plåtcab som vi kallar det återkom hos Ford under 1957-59 och sen fick det en renässans i modern tid igen.
Mer strömlinjeform, Tatra type 87
Lyxiga Dilamdba efterträddes av Astura, här med specialkaross från antingen Pininfarina, eller Castagna, uppgifterna verkar gå isär och skyltningen är inte allt korrekt på museet...
Trettiotalsfashion, Bugatti type 57 Galibier, som type 57 sedanerna kallades.
Auburn Speedster 1936, en rikgti filmstjärnebil på sin tid.
propellerdrivna bilar slog av naturliga orsaker aldrig igenom. Men en del försök gjordes som Helicron, 1932. Två prototyper skall ha byggts
En av Två Cord 812 som finns på musseet.