Packat till bristningsgränsen, men Honda N600 var ju inte så stor.
Bra öppning på praktiska Renault 4 Fourgonette
Till och med av reklamen framgår att bagageluckeöppningen på Datsun Cherry 1971 inte är optimal...
En smart lucka på Toyota Celica Liftback 1975. Den såg vi aldrig i Sverige dock.
I helgen skall det spelas både tennis och golf. Allt får plats i rymliga Fiat 1800.
Austin A40 Farina, eller Futura som vi kallade den, blev mer praktisk när man kunde fälla upp bakrutan också. Då hette den Countryman.
Citroën 11CV Commerciale var en storlastare av rang 1938.
Renault Colorale var en gedigen laståsna. Som ren skåpbil hette den Savane. Colorale byggdes mellan 1950 och 1957.
Peugeot 403 Break hette Wagon i USA 1959.
Peugeot 604 kombi. Någon sådan fanns ju egentligen inte, men Pichon-Parat byggde ett exemplar.
Så tittar vi i bakluckan på Mazda Carol och där hittar vi en liten fyrcylindrig motor på 586cc.
Sist men inte minst en unik kombi. Volkswagen K70 var från början en NSU, och förseriebilarna bar NSU:s emblem. Man provade även NSU K70 som kombi men den kom aldrig i produktion.