Lea-Francis Fourteen är en ovanlig engelsman, drygt 200 ex byggdes av den här saloonen och denna är dessutom såld ny i Sverige 1949. Totalt skall det finnas fem Lea Francis i landet, detta är den enda rullande.
Fiat 1100 från 1954, italiensk folkbil, numera mycket sällsynt. Fiat sålde fler bilar än Volkswagen i Sverige detta året, nästan 12000 stycken, mycket få har överlevt.
Fiat fanns det flera av på plats, bland annat denna charmiga Multipla
Steroidfiat, en 600 som fått en hel del volvobitar transplanterade. B20 med turbo och 160 hästar låter mycket brutalt i den här lilla bilen
Borgward Isabella coupé, en vacker pjäs som ger ett solitt intryck, det var den dock inte utan de flesta dog rostdöden efter bara några år.
Ovanlig amerikan, Cadillac coupe av 1938 års modell.
Ännu ovanligare, Harmening HKB byggdes i drygt 30 exemplar i slutet av femtiotalet och två kända överlevare finns bevarade. Den här kom till Sverige redan på 1960-talet men skrotades snart därpå, Sen ett tag tillbaka har den unika bussen återuppstått genom Nifsarpsskolans försorg.
Enkel men hemtrevlig förarmiljö, givetvis finns askkopp för chauffören.
Så nära traktor det kan bli, englands arbetshäst Land Rover, här en tidig från 1952
Traktorer fanns också med, äldst var denna Case från 1938
En annan traktor med sportvagnsanknytning, David Brown. Det här är en så kallad Aircraft tractor som var avsedd för att rangera flygplan med.
Kattdjur brukar inte gilla vatten
Inte hundar heller för den delen
Det fanns en inomhushall att tillgå, här stod en rad Cobror som var på genomresa.
Camping inomhus var ingen dum tanke denna dag heller
Plymouth Special De Luxe cab 1947
De Lorean, i vårt nya nummer finns en komplett köpguide på denna tuffa och udda bil.
En trevlig samling lättviktare i fint skick
Sveriges äldsta, och troligen en av världens äldsta Citroëner, en typ A av första årgången, alltså 1919.
Kåre Lindén till vänster är känt motoröra från Göteborg kan inte låta bli att granska Citroenens motor närmare
Och här kikar han under huven på Tomas Aldeborgs fina Alfa Romeo Montreal. Den V8:an ,ed Spicainsprut kan Kåre nästan utantill.
Och här förevisar Kåre motorn i sin egen Aston Martin DB6 för Tomas.
Modernare framdrivningsmanick, Cleant och muskulöst i Lamborghini Diablo
Ett par Lamborghinis var på plats och visade upp sig för att markera märkets femtioårsjubileum. Diablo SV:n har tidigare stått på Lamborghinis eget museum.
Modern klassiker, MG:s nästan okända superbil som knappt han börja byggas förrän hela rasket lades ner, 82 exemplar sägs det ha gjorts av Xpowermodellerna, detta en Xpower SVR
Modern klassiker 2, Pontiac Gto återupplivades 2004 och var baserad på Holden Monaro. Dessa byggdes i Australien för USA, motor på sex liter och 400 hästar. Modellen lades dock ned redan 2006.
Modern klassiker 3, Nissan 350Z roadster gjordesåren 2003-2009. Den kommer aldrig upp i sin föregångare 240Z:ans status men kommer nog i framtiden bli en intressant bil ändå.
Modern klassiker 4, den märkliga och kortlivade Smart Roadster
Ett fåtal bilar anlände under dagen, vid ett kortare uppehåll rullade den här De Soton in. En Diplomat, exportmodellen som egentligen är en uppsnofsad Plymouth. Sattes samman i bladn annat Nyköping.