Mg i långa rader, MGB är nog mest populära sportbilen.
Lite nyare MG, som MG RV8
Morgan är också oerhört populär sportbil. Den här är extra speciell, det är en 4/4 från 1936, och är en av de tidigaste fyrhjuliga Morganbilarna.
Bentley var stora bilar, det här är en 3 litre från1926.
Daimler tillhör inte vanligheterna att se ute. Daimler Consort från 1951
Bland brittiska Fordar är Cortinan särklass populärast, och så även specialaren Lotus Cortina
Ford Escort Mexico sticker ut i gult och blått.
I Hjo fans två Mexicos på plats
Även Ford Anglia är en populär brittford.
Ovanlig och mycket röd Ford Zephyr cabriolet
Engelst upper class på främsta parkett, totalt dök ett tiotal Rolls-Royce och Bentleys upp. Närmast Bentley Continental R coupe från 1994.
En Humber Sceptre är en ovanlig syn bara det, här står två.
Det kunde räknas till totalt fyra Rover SD1 bilar på British car meet, vilket får sägas vara riktigt bra.
Äldre Rover, en 75 P3, den kortlivade mellanmodellen som fanns 1948-49.
Ovanlig Morris Cowley pickup, årgång 1950
Morris kallade inte sin öppna Minor för cabriolet utan för Tourer
I Triumphavdelningen hittar man främst modellen Spitfire
Samt den ovanliga Triumph 2000 estate.
Jaguarer fanns det gott om, här en fin mk.IX
Hillmanhörnan, tre SUper Minx på rad
Bland Sunbeams sista, Rapier fastback kom 1968 och gjordes till 1976.
Udda hotrodbygge, det är en Standard Ten från 1948
Så bryter vi ett tag för ett rejält ösregn.
Verktygsboden på plats, med bland annat Range-Rover
Och det pratas Rover V8:or med Lars Edwarsson.