431 stycken S-1 försägs med det här vackra karosseriet och hette Continental, årgång 1957.
Bentley mk V kom i fel tid, alldeles förekrigsutbrottet. Så det blev bara 15 chassin byggda, varav 11 försågs med kaross. Den sista levererades så sent som 1941.
1948 visades Bentley Cresta upp på parissalongen. För formen stod Pininfarina och karossen byggdes av Facel Metallon i Frankrike.
Det kom att byggas några stycken Cresta med lite olika utseende på Bentley mk VI chassin, det här var nummer 1, som stod på Parissalongen 1948.
mk VI cabriolet från 1950, den vackra karossens urspung är okänt, men kan troligen komma från Chapron.
En Bentleykombi! Harold Radford byggde åtta stycken sådana här 'Countryman' i slutet av fyrtiotalet. Just detta exemplar var den första, och användes av Harold personligen . Den vann även concours delegance i Cannes 1949
mk VI saloon 1948 med ovanlig kaross från Vanden Plas.
'Blower' Bentley kallades de kompressormatade vagnarna som ofta tävlades med. Och kanske en av de mesta kända bilarna från den här tiden , sent 20-tal. Dock gjordes bara 55 stycken av dessa 4½litres med kompressor.
Bentleys första modell hette rätt och slätt 3litre. En treliters fyra med överliggande kam och 16-ventiler. topp, block och vevhus var en separat enhet. 85 hästkrafter låter inte mycket men det var det 1921. Det räckte till att få upp bilen i den magiska siffran 100mph.
4½ litre från 1930 med Vanden Plaskaross.
Modernare tider , Bentley Corniche cabriolet från 1978. Dessa år gick Bentley kärftgång i skuggan av Rolls-Royce. Man byggde bara 77 stycken av dessa, på 13 år.
Corniche bytte namn till Continental 1985, och efterträddes först 1996 av en betydligt modernare variant, Azure. Som i stora drag var en Continental R, där Pininfarina hjälpte till att formge cabrioletdelen.
Turbo R blev Bentleys stora succé på 80 och 90-talet. Men just det här är en Turbo RT Mulliner, av dom gjordes bara 56 stycken.