Pegason i Puerto de Mazzaron! En fd brandbil används som bevattningsbil av kommunen. Och dom tänker använda den så länge den håller ihop och rullar. Årsmodellen är 1975 och av skicket att döma kommer den rulla många år än.
En lite nyare Pegaso sopbil står övergiven på en bakgård i Mazzaron.
Lokala apelsinodlingen kör en flotta av äldre Scanialastbilar
Seat 1430 var ett steg i riktingen mot egna modeller. Det är en slags korsning mellan Fiat 124 och 125, byggdes mellan åren 1969 och 1975.
På gatan i Corvera stod denna nätta Seat 600D med till salu skylt.
Balkongspotting, Acadiane. Citroën har byggt bilar i Spanien sedan 1958, då man satte upp en fabrik i Vigo. Idag byggs där främst C4 Grand Picasso, Berlingo och Peugeot Partner
R4 från balkongen, ingen ovanlig syn heller på spanska vägar. Fasa-Renault bildades 1951 och fabriken ligger i Valladolid, numera kallas företaget för Renault Espana.
Det är januari och +23 grader så åka nedcabbat är inget problem längs strandvägen i Aguilas. Santana Land-Rover är en annan spansktillverkad bil av främmande art. Sanata byggde Land-Rovers modeller sen 1958 och senare även diverse Suzukimodeller. Santana kom senare ingå i Iveco men upphörde sin existens 2010.
En fyra laban till i Puerto, rost är en ett okänt fenomen här, vad som istället dödar bilar är andra bilister, och/eller total avsaknad av service. t.
Gamla åttiotalskadetten i en av sina många skepnader. Den här hette Daewoo Nexia och femdörrarsvarianten fick en inte alltför smickrande facelift över baklucka och stolpar.
Volkswagen Derby varen Polo med baklucka som efter Derby lades ner fick heta Polo igen. Tvådörringen kom att göras ända fram till 1990 för vissa marknader, och de sista kallades Polo Classic
Franskregistrerad BX på kvällstur.