SM med V6-motor från Maserati och gräddan av Citroënteknik fanns givetvis representerad, både i täckt, öppen och kortad form.
Citorën Visa Cabriocoach hör inte till Citroëns största kassasuccéer.
Wankelmotoriserade GS Birotor tillverkades bara i drygt 800 exemplar, endast en handfull finns kvar. Vanliga GS (i bakgrunden) håller på att bli nästan lika ovanlig.
Läckra rekordbilar, Rosalie från 1930-talet och en skönt stukad 2CV. Det var oljebolaget Yacco som byggde dem.
Stora sexcylindriga C6 var en tämligen konventionell bil men den sålde bra.
Med Traction Avant tog Citroën klivet in i historieböckerna med besked. Framhjulsdrift och självbärande kaross till folket! Här en urläcker cabriolet.
Framtiden representerades av den coola elbilen REVOLT-e.
Stämningsfullt paraderade de gamla cittrorna genom Paris.
Målet var C42, den klassiska utställningslokalen.