Paul Standing har tävlat i Brighton sedan sextiotalet. I år nöjde han sig med att vara medarrangör.
Blandningen är total. Ford Anglia 100E och Escort Mk 2 med Cosworth-motorer utmanar Bentley Bentayga och Audi R8. Speakern utnämnde Bentleyn till dagens fulaste bil.
En välhållen VW Golf Mk 1…
... som under skalet visar sig vara en BMW M3 komplett med rak sexa och bakhjulsdrift! Körde på 14.38.
Rolls-Royce Handley Special. Ett hembygge med chassi från R-R Phantom II limousine, ca 1930, handknackad aluminiumkaross och 27 liters R-R Merlin V12 på ca 900 hk.
Bilen tog ägaren 22 år att bygga och klarade ”strippen” på 14.84 s.
Alla är välkomna. Fiat Panda pickup körde på 21.9 s.
Det går fint att ställa upp med Lambretta SX också. Den här vältrimmade 200-kubikaren gick på 16.08 s.
En rejäl burnout gav den här E-Typen fäste för en repa på 14.25 s.
E-Type från 1962 som körts i dragracing av samma ägare sedan 1972. Idag på 13.34 s.
Hårdhänt modifierad AC 428 som aldrig kom till start. I bakgrunden glänser en 4.3 liters Alvis.
Alla var där: Dodge Charger, Lotus Seven S1 och supersnabba Westfield Seven SBD.
”Chips for breakfast!” I bakgrunden Ford RS 200
Ford Sierra Cosworth smällde högljutt iväg på 15.06 s.
Ferrari F40 funkar inte att göra burn-out med. Körde ändå på 14.18 s
På Madeira Drive är det alltid hastighetskontroll.
Maserati ”Monza” kallades det här bygget. Körde på 13.87 s…
... Kanske för att V8-motorn här är kopplad till en automatlåda ”av samma typ som Maserati använde”, sa ägaren.