En typisk bil på Retromobile- en mycket excentrisk Panhard Levassor med ljudlös slidmotor - inga ventiler men ändå fyrtakt som klubbens representant framhöll. Bilen ser lite moloken ut med sina lågt placerade strålkastare.
Med en orörd Bugatti hade det skapats en tablå av hur det kunde se ut alldeles efter kriget då dessa bilar inte kostade mycket och kördes av fattiga studenter.
Type 35 är den högst rankade av alla Bugatti, en åttacylindrig tävlingsbil från 1920-talet. Förvånansvärt många är i slitet men mycket körbart originalskick, som denna som då och då startades av en ung kvinna för snabba uppvisningsturer mellan utställningshallarna.
Den välbevarade interiören i den Aston-Martin DB4 från 1960 som klubbades på auktionen för motsvarande 1,8 miljoner kronor trots att den svenske ägaren i sista stund beslutat behålla det specialtillverkade väskset i den svenska flaggans färger som särskilt framhölls i auktionskatalogen.
Till Frankrike hade letat sig denna Rover 12 Tourer av de totalt 200 stycken som tillverkades 1947 för export men där de flesta ändå till slut hamnade i England. Det var stor stålbrist 1947 så karossen är utförd i aluminium.
Bilar i slitet bruksskick är inte vanliga på Retromobile men denna Bugatti type 40 från 1930 var intressantare än de flesta blankrenoveringar. En Monsieur Lois Vernin fick betala 36 500 franc för ett nytt chassi på vilket han lät karossmakaren Albert Berluteau i hemstaden Melun bygga den inte särkskilt gracila karossen
Christies har upphört med bilauktioner, nu var det Bonhams som tagit över auktionen på Retromobile. Högst gick denna kompressormatade Mercedes-Benz 1928 med roadsterkaross från franska Saoutchik för vilken den högstbjudande fick betala 2 317 500 euro (cirka 22 miljoner kr).
Den franske TV-kändisen Jean-Pierre Foucalt samlar på bilar som i hans barndom körde på gatorna i Marseilles. Bland de utställda visade denna Peugeot 202 upp sin originella front.
Den mest magnifika Peugeot världen någonsin skådat! En 1928 års typ184 med sexcylindrig slidmotor påbyggd med en landauletkaross från Labourdette som kommit som ett vrak till Peugeots eget museum och där precis färdigrenoverats.
Alfa-Romeo ställde ut två nästan okända prototyper, Den ena såg ut som en Alfasud Sprint men hade Alfas fina V6:a som mittmotor. Den konstruerades i början av 1980-talet för bana Grupp B men fabrikens usla finanser räckte inte för att bygga de 200 exemplar som krävdes för homologering.
Den sexcylindriga typ 601 var Peugeots största modell 1934-35 och denna Gran Sport är en av få bevarade. Dess förste ägare Louis Aussel från Roquefort körde lätt från Gestapo med den när han fraktade materiel till motståndsrörelsen.
Ingen trampbil för barn utan Peugeots modell Bébé, en liten fyrcylindrig bil för två konstruerad av Ettore Bugatti och tillverkad av Peugeot åren 1913-1916. Den såldes direkt men säljaren ville inte avslöja priset.