En brandkårsutrustad 301 1932 står bredvid en VSP från 1955. Den senare är en av elva prototyper som tillverkades på uppdrag av det franska försvaret. En av dessa hann säljas innan auktionen.
En VLV 1941 verkar vara lite hastigt parkerad i Peugeotmuseets stora bilförråd. VLV var en elbil som tillverkades för den franska posten. Ett annat exemplar kommer att auktioneras ut i vår.
Till salu! En Peugeot 203 1954 med eftermarknadsgrill och en 172 R Torpédo 1927 står i Peugeotmuseets stora förråd i väntan på att få auktioneras ut i vår.
Nybilschock i Klassiker! Den sist tillverkade 504:an! Den levererades direkt från fabriken i Nigeria till Peugeotmuseet 2006.
En kinesiskbyggd 504 i dubbelhyttsutförande står och samlar damm i Peugeotmuseets förråd.
En 203 1952 i brandbilsutförande som renoverats av Peugeotmuseet står i museets förråd.
402 Hot Rod? Nej en fullt fungerande 402 som byggts i det här utförandet för att kunna visas på Paris Motorshow.
En av två prototyper på 505 i kupéutförande som finns bevarade står inparkerad i museets förråd.
Ett lite udda inköp till Peugeotmuseets samling: En hårt åtgången taxi från Senegal.
En 504 pickup dubbelhytt byggd i Thailand finns sparad i Peugeotmuseets förråd.
Till Salu! Två 504 specialbyggdes för påven Johannes Paulus II resa i Alsace och Lorraine. Den som inte hade skottsäkert glas användes aldrig. Nu kan den bli din om du åker till Sochaux och lägger det högsta budet.
Påvemobilens vita matta har gulnat betänkligt. Köp den här 504:an och kör studenter varje skolavslutning!
En 505 Break Dangel finns i Peugeotmuseets stora förråd.
Den här Peugeot 905 Le Mansracern kom aldrig till användning under 1992 års 24-timmarsrace på Le Mans. Men den beräknas ändå bli det dyraste objektet på Peugeots auktion i vår och inbringa omkring tio miljoner kronor.
I Peugeotmuseets verkstad arbetar fem personer. Här lagas en motorhuv till en 205 T16.
Fordonet till höger är faktiskt en cykel. Den användes i en reklamfilm, men konstruktionen blev lite för tung och ramen sprack. Nu väntar den på lagning i Peugeotmuseets verkstad.
En 203 som är på väg att totalrenoveras av Peugeotmuseets verkstad.
Liten men tuff! En Peugeot 104 ZS grupp 2-bil som lånats ut till Peugeotmuseet av en privatperson.
En Peugeot 504 Coupé i rallyutförande står i Peugeotmuseet.
Peugeot Quasar från 1984 skulle visa att Peugeots designavdelning hade egen kompetens och inte behövde Pininfarina.
Peugeotmuseet har inte bara superrenoverade exemplar. Den här 203 från 1949 är i ett härligt orört skick.