En fransk Talbot från tidigt 50-tal, inte att förväxla med de omdöpta Simcor som fanns på 1980-talet.
Modellbilshandlarna verkade köra för fullt, kanske blir en Dinky en tröst när man inte kan köpa bilen i fullskala.
Jubileer är vid det här laget ett ganska uttjatat tema och inte behöver Mercedes-Benz någon särskild anledning att ställa ut Silverpilar. Karriären för dessa Grand Prix racers anses ha börjat 1934. På bilden en W 165, en sådan som Lang och Caracciola körde i Tripolis Grand Prix 1939.
Rover P4 fanns väl inte som cabriolet? Jo, den här byggdes av Tickford på en ny bil 1950 och ställdes ut av franska British Classic Car & Rover Club. Konstigt namn, alla Rover är väl klassiker.
Den franska jänkebilklubben har alltid ett billotteri, i år var vinsten en De Soto Diplomat 1956. Diplomat hade namnsdag den 3 februari, läs mer på www.klassiker.nu.
I ganska extrem art-decostil framträder denna Peugeot 402 cabrio från 1939. Lyktorna i grillen sänkte luftmotståndet och var Peugeots särdrag under perioden.
Visst är DS-cabrioleten snygg och det här exemplaret är unikt, det enda med bränsleinsprutning. Var det därför den på auktionen nådde all-time high för en Citroën?
Atlante måste skiljas från Atlantic som också var en coupé av Bugatti 57S men mer extrem med nitad takfena. Bilden visar den restaurerade Atlante som stod till salu hos Bruno Vendiesse för fem miljoner euro.
Det verkar som karossen på Dr Carrs Bugatti drabbats av aluminiumsjukan, det bubblar under lacken. Men man vad kan man begära för 40 miljoner kronor?
En vacker Lancia Aurelia B20GT med specialutrustning av Nardi nådde inte reservationspriset och såldes inte på auktionen.
En nyare Panhard, en Dyna med roadsterkaross i montern Rallye des Princesses.
Ännu en spökbil som dragits fram efter flera decennier i ett garage. En Panhard&Levassor 1934 med sexcylindrig slidmotor. Den brydde sig Bonhams inte om att tvätta före auktionen men fick ändå 37 950 €.
En monter till med Panhard PL17. Häftiga häckar!
För 1950 års utgåva av Génèvekatalogen ville denne man ha 600 euro. Det får han kanske för den årgången är svår att hitta.
Även i Frankrike kördes med gengas under kriget, men här hette det gazogéne. En Hotckhkiss som konverterats till pick up och gengas.
Det är ju Frankrike och även vin av bra årgångar finns att köpa på Rétromobile.
En Simca Vedette, född Ford, stod som adoptivbarn i montern hos Peugeot.
Det krävs många givmilda personer för att återställa denna buss som verkar ha fungerat som hönshus de senaste decennierna.
Carrosserie Lecoq ställde ut två av dem renoverade Hispano-Suiza i en monter värdig detta förnäma märke.
Ett vitrinskåp med dyrbarheter - signalhornet från Lucas kostade 170 euro.
En hel vägg av skivomslag med bilmotiv, Klassiker drog igång trenden i nr 8/2008…
Det var inte Buick och Olds som 1955 var först med fyra dörrars hardtop, det måste vara denna Delahaye från 1936 med kaross av Labourdette. Den har inte ens A-stolpar!
Nu har jag vaktat denna Delage i tre timmar, så nu tar jag ett glas vin till.
Det är en trend med patinerade bilar. Denna Delahaye från tidigt 1950-tal var intakt men bar spår av att ha stått i en fuktig lagerlokal i decennier.
Så här såg Facellias ursprungsmotor ut, men denna är en attrapp av trä.
Facel-Vega Facellia, den lilla sportbilen som byggdes med Volvomotorer när Facels egenutvecklade twin-cam fyra inte visade sig hålla måttet.
Kanske kan man kalla denna bil en Bugatti-replik, för den hade en nybyggd kaross på mekanik av hopsamlade delar. Det var i alla fall vad en konkurrent till utställaren anförtrodde Klassikers utsände.
En Alfa-Romeo 6c1750 i originalutförande ställdes ut av en försäkringsmäklare. Kanske den vackraste och intressantaste bilen på hela Rétromobile - men tyvärr en av de mest ouppnåeliga!
En annan Bugatti 57, denna med kaross av James Young, Bromley, England. Mycket vacker bil för mindre än 10 procent av vad Dr Carrs gamla Atlante coupé gick för! Under fyra miljoner….
Den ser ut som en "racerbil" ur Pojkarnas Julbok 1946 och denna Alfa-Romeo 6c1750 från 1932 moderniserades mycket riktigt på 1940-talet med en helt ny kaross. Säkert bra då men sänker värdet kraftigt idag. Förblev osåld på auktionen.
Denna extremt välrenoverade Citroën ID 19 Break från 1961 ingick en Citroënsamling som bjöds ut på Bonhams auktion. Denna bil såldes för svindlande 40250 euro!
En modell av Citroën Mehari byggd i Meccano- det tog förmodligen längre tid än Klassiskers legobygge av en VW.