Det finns orörda exemplar i samlingen. Här är skyddsplasten kvar på dörrarna.
Ett färgglatt hav av Mazda. Totalt 160 stycken.
Walter Frey är bilhandlare - och bilsamlare.
En pickup kan också ha rotationsmotor.
Fint motorrum. Vilken bil? Bläddra för svar.
En nyligen gullvivegult lackad Mazda RX87.
Modelln heter även RX130 eller Mazda Luce.
Mazda Carol, med bakruta som på Ford Anglia.
Treskivigt och twinturbo. Andra generationen RX-7.
Och här är första generationen RX-7. Ett par stycken till och med.
Det finns bättre och sämre sätt att skydda sig mot stenskott. USA-stötfångare.
Allt fokus på stjärnan - Mazda Cosmo Sport!
Detta var första Mazda-modellen med rotationsmotor.
Har inte alla en rotationsmotor liggande i en låda, just in case?
1 167 tillverkades, Frey har två. En fin och en mindre fin.
I mitten NSU Prinz med wankelmotor. Har man tittat på Alfa Giulia Sprint Speciale 1963 kanske? Längre bort en Singer.
Wankelmotorns låga vikt och lilla format gör den utmärkt för flygplan.
Spartanskt i supergulliga 360 Coupé.
Motorn sitter bak, tur att tyngdpunkten är låg.
Samling på gården. Framifrån och bakåt: 360 Coupé (1962), Cosmo Sport (1967) och R100 Familia (1968).
Cosmo Sport är sportig även interiört. Stor ratt.
Motorn mitt i bilen och det är inte Toyota Previa. Men en ...
Mazda Parkway, buss med wankelmotor.
Det finns prylar för att skapa ett gediget museum.
Sachs Dolmar KMS4, motorsåg med wankelmotor. Bra för gocart.
Wankelmotor och navkapslar från Mazda, men Lada-emblem i nosen. I Sovjet hände mycket.
Här är beviset, polisbilens motor.
Croco, terrängbil från Schweiz med wankelmotor från NSU.
Ännu en ovanlig wankelmotorpickup.
Mazda Pathfinder, från Burma.
En och annan katt bland hermelinerna.
Båtmotor med wankel? Varför inte.