Vi börjar med en Saab 9000 CD från 1980-talets sista år. Snart är de helt borta. Den här är fullutrustad och intagen från Schweiz. Pris 23 000 kronor!
Saabs italienska brorsa Lancia Thema fanns med tvärställd V8 från Ferrari. Garanterad samlarstatus redan nu!
Sedanversionen av Saab-Lancia 600 hette Prisma och såldes av Saab. På Blocket finns ett exemplar som gått 1740 mil! Pris 32 000 för den blickmagnet!
Långfärdslyx i BMW-form från 1985. 735i har en rak sexa på 204 hk, nypris 232 000 kronor...
Eller varför inte en BMW 635 för 57 000 kronor - redan en klassiker!
Bra skick. Behöver dock rep. Så beskrivs världens minsta och smidigaste suv, Fiat Panda 4x4. Pris 9 100 kronor.
Lyxhustruvagn med få mil - köp en Lancia Y10 Fire för några tusenlappar, sätt igång den och kör en sväng med putstrasan och du har en odödlig klassiker!
Turbodödaren kallades den i reklamen, en tydlig känga mot Saab med det äldsta argumentet av alla: cylindervolym! Fortfarande har Alfa GTV6 inte nått sitt rätta värde.
En vit Volkswagen Golf Cab - nu snackar vi verkligen 1980-tal!
Höjden av respekt 1987 - idag riktigt ovanliga i bra originalskick. Här är en 760 GLE från sista året med den riktigt kantiga karossen för blott 14 000 kronor.
Mycket ovanlig Mercedes 190 E med 2,5-litersversionen av Cosworthmotorn. Pris 79 000 kronor.
Kilformade Alfa 75 - supertuff fortfarande. Lågmilare i toppskick för 29 000 kronor.
Den kom på 1970-talet men fanns till 1983. Första versionen av BMW 3-serien är självklart välkommen till Grytsberg!
Lyxigaste Volvon 1982, i alla fall tills nya 760 kom ut på marknaden. Oerhört ovanlig och extra snygg i mörkblått!
22 000 kronor säkrar en Mercedes 420 SE 1988 i vad som verkar vara mycket fint oförstört originalskick. Andas fortfarande pondus och pengar. Nypris 449 000 kronor!
Det är köpläge på Jaguar med fyrkantiga strålkastare och digital instrumentering. Här är en lågmilare för 42 000 kronor.
Now we're really talking! Garanterad haktappareffekt på Träffpunkt 80 om du glider upp i en vit Lincoln stretch från -85!
Popupljus och targatak, dessutom mittmotor och riktigt roliga köregenskaper. Klart man blir sugen på Fiat X1/9!