Resan börjar i Motala. Vättern ser lugn ut i dag.
Vid Verner von Heidenstams Övralid finns vackra omgivningar.
Här satt Heidenstam ofta och tittade ut över Vättern.
Fredrik Romares Alfa 1600 GTJ 1975 har just blivit uppväckt efter 17 års törnrosasömn.
Klassisk interiör i sitt sista utförande. Bilen har bara gått 7 000 mil och det känns.
Superlogiska värmereglage. Inte.
Instrumenteringen blev lite plastigare på slutet. GTJ:n tillverkades fram till 1977.
Ventilationsrutans reglage snackar 1960-tal.
Sällan suttet baksäte. Och snyggt!
Twincam-fyran med rötter i 1950-talet - en pärla!
I Askersund finns mycket vackert att titta på.
Karlsborgs Fästning är Sveriges största byggnadsverk.
Hösten är som gjord för resor.
Bilhypokondriker i aktion. Var det min bil som gjorde oljespåren där borta?
Cruising i Hjo en tisdagskväll i oktober. Muntert.
Jag börjar känna mig lite blek. En öl på hotellet istället?
Internationell stämning. I Hjo.
Hjo, jag sa just de att det är tisdagsmorgon...
Volvos industrimuseum i Skövde. Ekivok reklam för utombordare.
Här får man uppleva 100 års utveckling av motorbyggande i Skövde.
GA-motorn - en åttacylindrig tvåtaktare med cylindrarna i kors. Blev tyvärr aldrig verklighet i PV:n.
Experimentmotor som satt i Volvo LCP konceptbil i början av 1980-talet.
Biosalongen erbjuder högsta komfort.
Hos Stefan Wulff i Habo finns mycket kul. Bland annat en Lambretta Luna.
Skapad när alla ville till månen - därav namnet Luna.
Rymdromantk i 50-kubiksform.
Skapad av Bertone - precis som Alfan.
Om den startar? Givetvis... Alldeles strax....
Vänta här.... Det var det sista vi såg av Stefan. Tre timmar senare ringde han dock och gasade triumferande i luren.