Årets mässa bjöd på ett antal minst sagt spektakulära tävlingsbilar. Ford Capri – plast edition. Overkligt bred. Mässan hade overkligt många hallar.
Flera firmor som tillhandahöll spännande hyrbilar fanns på plats. Det var många som fingrade i skärmkanterna på dessa två. Jodå, äktaste plastik, men vacker plastik. Din och tjejens över en helg för några hundringar (euro das ist).
Var kan du köpa en nyrenoverad Solex till Volkswagen K70 över disk? Marknadshallarna fick det att susa i skallen efter bara någon halvtimme. Eller var det priserna som fick det att susa?
Puma GTE. Välproportionerad sydamerikansk plastbil på Volkswagen-bas. Det här prydliga exemplaret stod insprängt bland betydligt exklusivare kamrater. Men som med många andra bilar på mässan verkade det längta bort. Ut på vägarna. Där det hör hemma.
Privatmarknaden inhyst i ett parkeringshus var kanske roligast. Här bjuds en Bonito ut till försäljning. Ser betydligt tuffare ut i verkligheten än på bild – oavsett hur många kameravinklar jag testade.
Finns det ens någon tysk Ford Mustang utan GT350-dekaler? Det här med jänkebilar är vi bättre på i Sverige.
Är det i Tyskland man ska köpa amerikansk bil? 26 000 euro ska räknas om till 230 000 svenska kronor. Bilen såg förutom pålagorna förvånansvärt sund ut. Jag minns när de här bilarna toppade ut i Sverige. Någonting är på väg att hända eller har redan hänt.