Ford Consul Classic hade såpass rymligt bagage att man fick plats med både svärmor och solstol.
Ett exemplar av Austin A90 Atlantic gjordes som estate av Abbott, och visst blev det en snygg vagn?
AC Aceca var coupén baserad på AC Ace. En rejäl baklucka och hyggligt bagage för en sportbil.
Austin A40 Farina - eller Futura som den kallades här hade från början bara en liten lucka nertill. Ganska snart insåg man det opraktiska med det och gav den ett mycket större gap att lasta genom.
Betydligt bättre lucka på Austin 1100 Countryman
Minin - hundkojan, var praktisk på många sätt - utom just att lasta i.
Bättre blev det när kojan kom som Countryman med två rejäla dörrar bak.
På Rover P6 kunde man välja att få reservhjulet på bagageluckan istället, av förståeliga skäl.
Reliant Robin ser inte så lättlastad ut.
När MGB GT kom hösten 1965 fick man en ombonad coupé - och tillräckligt med utrymme för golfklubborna ockjså